Obchodní  podmínky

1. Provozovatelem stránek www.chovanec.cz je Miroslav Chovanec, Hrnčířská 665, Lipník     nad Bečvou, PSČ 75131, IČO 18072372, DIČ 6307200548. Provozovatel je plátcem DPH.  Adresa provozovatele není prodejním místem, ale bydlištěm provozovatele dle živnostenského listu.

2. Objednávky na veškeré zboží přijímáme písemně, e-mailem, nebo i telefonicky. U písemných objednávek musí být uvedeno TELEFONNÍ ČÍSLO, bez tohoto čísla objednávku nevyexpedujeme, neboť dochází prodlužování dodacích lhůt, nebo není balík doručený vůbec.

3. Od začátku února 2019 zasíláme objednané zboží na dobírku prostřednictvím přepravní služby ČESKÁ POŠTA jako  balík do ruky. Balík bývá doručený zpravidla druhý den od vyexpedování zpravidla až do domu.

Od 1.7.2021 se Česká pošta  přizpůsobila konkurenci a zavedla výrazné poplatky za balík nad 120 cm. Toto zvýšení cen za přepravu se týká převážně ovocných stromků, kde používáme krabice délky 170 cm. Do těchto krabic může být zabaleno i zboží z větších objednávek ibišků a borůvek, neboť zasíláme silné a velké rostliny.

Od 1. září 2021 máme následující ceny balíků nad 120 cm a to včetně pevných papírových krabic. 

Balík do ruky - cena přepravy 260 Kč - balík bude doručen až do domu.

Balík na Poštu - cena přepravy 220 Kč - balí je nutný vyzvednout na poště!, výhodnější pro objednávky s jedním , dvěma stromky. Při větších objednávkách doporučujeme první variantu.

4. Ceny zboží v internetovém obchodě jsou v četně DPH a můžou se lišit od cen v osobním odběru v prodejně v Lipníku nad Bečvou. Poskytování slev a akcí na jednotlivé zboží mívá časově omezené trvání. Ceny zboží v sezóně (jarní, podzimní) se můžou lišit, ceny zboží v inzerci v časopisech platí vždy jen pro sezónu v inzerovaném roce.

5Nabídka rostlinného materiálu a folie je aktuálně zobrazována našich internetových stránkách s možností objednat přes internetový obchod. Objednat zboží lze i bez registrace a to napsáním běžného mailu s vypsáním požadovaného zboží a s cenami. Protože takovéto objednávky musíme vkládat do systému, může dojít v hlavní sezónně k několikadennímu zpoždění. Odkaz na nabídku pouze v osobním odběru se vztahuje na zboží v omezeném množství, které nelze při objednání na dobírku garantovat a je do vyprodání. 

6. Náklady na přepravu objednaného zboží hradí zákazník formou poštovného a ceny obalu. Cena za tuto službu je aktuálně v odkazu Dopravní podmínky a je včetně DPH. Pokud si zákazník při tvorbě objednávky zvolí nesprávnou výši této služby, vyhrazujeme si právo tuto službu na objednávce upravit tak, aby odpovídala reálné výši vynaložených přepravních nákladů.

Mimo hlavní sezónu ovocných stromků, především v letních měsících balíme zásilky pouze v pondělí a úterý, abychom snížili riziko přepravy přes víkend v případě neplánovaného zdržení v přepravě. Snížíme tím poškození a nebo zničení rostlin. Objednávky z úterý zpravidla expedujeme až další týden. 

7. Vzhledem k tomu, že zboží je objednáváno prostředky komunikace na dálku, má zákazník právo objednané zboží do 14 dnů vrátit bez udání důvodu. Zboží musí být vráceno nepoškozené, v původním obalu a s písemným vyjádřením obsahujícím i jakým způsobem má být částka za zboží vrácena (složenkou, číslo účtu).

8. Po obdržení zásilky zkontrolujte obal, zda zásilka není poškozena. V případě mechanického poškození obalu, žádejte od poskytovatele přepravy zápis a proveďte fotodokumentaci. V případě poškození stromků po rozbalení kontaktujte prodejce na tel. 606920975. Rovněž proveďte fotodokumentaci. V případě, že máte pochybnosti o délce doručení proveďte dotaz na tel. 606920975, nebo zkontrolujte cestu balíku.

9. Záruční doba na rostlinný materiál je dle par. 21 zákona 219/2003 Sb. 3 týdny.  Záruku 24 měsíců poskytujeme u rostlinného materiálu na pravost odrůdy. Na fólii Ginegar poskytujeme záruku 5 let, za předpokladu dodržení všech podmínek uvedených v záručním listu.

10. K rostlinnému materiálu poskytujeme zdarma návody k pěstování samostatně nebo ve zkrácené verzi jsou součástí rostliny nebo stromku jako barevná etiketa. V návodech nelze obsáhnout veškerou problematiku pěstování dané rostliny, stromku, nebo odrůdy. V návodech nejsou běžné informace o sázení, postřicích a pod, které se dají běžně získat v publikacích nebo na internetu. Upozorňujeme především na specifika pěstování a zkušenosti podpořené mnohaletým pěstováním. Neposkytujeme návody a informace na rostlinný materiál zakoupený u jiných pěstitelů, popř. v supermarketech.

11. Reklamace na dodané zboží přijímáme pouze písemně  nebo mailem ve lhůtách bodu 9 na doručovací adresu Miroslav Chovanec, Hrnčířská 665, 75131 Lipník nad Bečvou, nebo na mailové adrese zahradnictví.chovanec@seznam.cz.. Prodejce je povinen ze zákona se k reklamaci vyjádřit do 30 dní. Nelze reklamovat stylem ,, Chcípl mi stromek, pošlete nový".  Reklamace se nevztahují na poškození zboží samotným zákazníkem jak nedbalostí, nedodržením návodu a doporučení, nebo poškození a zničení přírodními živly. Reklamace se nevztahuje na poškození, nebo zničení stromku škůdci nebo chorobami, kterým lze předcházet dodržením pokynů k pěstování.

12. Vyhrazujeme si právo nevyhovět zákazníkovi, nebo nezaslat požadované zboží z důvodů nevhodného agrotechnického termínu a možného poškození rostlin a vystavovat se možnosti následných reklamací. Prosíme zákazníky, aby to respektovali, neboť je to v jejich zájmu.

13. Při doprodeji určitého zboží požadovaného zákazníkem nezasíláme jiný typ, nebo druh. Náhradu provádíme jen na přání zákazníka, u malých zásilek při vyprodání více druhů zboží, kde by se neúměrně zvýšil podíl poštovného, uvědomujeme zákazníka mailem nebo telefonicky.

14. U každé zásilky při balení si pořizujeme fotodokumentaci. V případě reklamací je nutno foto dohledat a posoudit oprávněnost reklamace, nejsme tedy schopni řešit reklamaci ihned, ale ve výše uvedené lhůtě. 

15. Zboží je možné si zakoupit při osobním odběru v našem obchodě v Lipníku nad Bečvou v rámci pracovní doby. Při prodeji na osobní odběr nejsme schopni zboží rezervovat, zpravidla bývá inzerované zboží na skladě. Doporučujeme den před odběrem pouze tel. ověřit dostupnost zboží, aby se nestalo, že zrovna navážíme ze školky.

16. Prodejem na výstavách se pro vysoké náklady již nezúčastňujeme, nelze tedy objednat s dovozem na výstaviště.

17. Případné podrobné informace, nebo odborné konzultace k pěstování nad rámec běžných návodů na pěstování je možné si tel. objednat přímo s p. Chovancem na tel 606920975. Doporučujeme nejprve nastudovat pokyny na stránkách.